Világháló cserkészei egyesüljetek!

Magyarország2010-Concordia2010

A Silesia 2008 és a Magyarországi még nevesincs tábor közös blogja, ahol az ötleteket, tapasztalatokat szeretnénk összehozni. Szeretnénk egy alulról szerveződő, legitim (nem csak az OE által legitimált) vezetőséget 2010-re!Ez ám a feladat. Hajrá!

Utolsó kommentek

  • LG 442: concordia.scout.hu/2008/10/21/concorida-riport/ (2008.10.21. 14:11) Egy hivatalos lépés
  • bAndriska: A report már az elnökség kezében van. Ők döntenek arról, h... (2008.10.21. 11:49) Egy hivatalos lépés
  • Ríl: " LG · concordia.scout.hu 2008.08.25. 20:25:39 A concordia... (2008.10.01. 17:50) Egy hivatalos lépés
  • tgabor433: Tényleg fura visszanézni a képeket. Nagyon érdekes, hogy t... (2008.09.30. 00:32) A táborhely képekben
  • Boldi1920: Hát Géza, elárulom, nem vagy ezzel egyedül. Főleg ha ránéz... (2008.09.27. 21:37) A táborhely képekben
  • Géza: Ej, de jó is most nézegetni ezeket a képeket! Meg visszae... (2008.09.23. 11:04) A táborhely képekben
  • Exp: hol érhető el a concordia 210 report? (szept. 1-én) (2008.09.01. 12:05) Egy hivatalos lépés
  • LG: A concordia 2010 Report 1.0 augusztus 31-én fog megjelenni. (2008.08.25. 20:25) Egy hivatalos lépés
  • külképviselet: Írhatnátok már valamit a Silesia-promócióról... Pangás van. (2008.08.24. 21:25) Egy hivatalos lépés
  • NDT: bpannival egyetértek, a név fura, de jó.:-) (2008.07.14. 15:10) Név-eredmény
  • Utolsó 20

Címkék

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Programokról

2008.02.07. 13:34 | Ríl | 16 komment

Konkrétumok híján vesszünk el a részletekben.

Szerintetek hogyan lenne felépíteni a tábort a programok szempontjából? A korábbi dzsemborik rendszerén kell-e változtatni, tudunk-e belevinni valami újat?

Hogy is szokott ez kinézni:
-1. vagy 1. és 2. nap érkezés, sátorverés, nyitóünnepség.
-Ezután x napnyi programnap. KEJ-ken általában kb. x=5
-Záróünnep
-Táborbontás, hazamenés
Mindezek mellett vasárnap általában ünnepnap van, azaz olyankor nincs programnap, néha pedig valami egyéb ünnepnapot is beiktatnak.

Orbison pl.
Szombaton érkeztünk, vasárnap de. mise, este megnyitó. Hétfőtől-péntekig programnapok. Szombaton kiállításnap a városban, este esőbe fulladt záróünnep, vasárnap hazamenetel.
Ez mindennel együtt 9 nap.

Mint a Silesia honlapon látom, ezúttal egyel hosszabb lesz a tábor. sőt, ha a távozás napját beszámítjuk akkor 2-vel. Programnap megint 5, és két ünnep: Cserkész nap ill Nemzeti nap.
Hogy ezzel hogy töltenek meg 10 napot, azt bizonyára a nálam avatottabb blogger-kollégák tudnák megmondani.
Mindenesetre ez szimpatikusnak tűnik, a konkrét programtémák meg pláne, legalábbis ami a leírásból felsejlik a honlapon, most nem idézem be, nézzétek meg ott.

Ennél sokkal jobbat már nem is igen tudnék mondani, egyedül a fizikai kihívást/ügyességet igénylő programblokkot hiányolom, mint pl. akadálypályák, falmászás/ereszkedés, tájolás és hasonló ügyességi játékok, (amik Carpathián a "Action Centre" programcsoportban futottak).

Ezen kívül pár bejegyzéssel ezelőtt felmerült, hogy valamilyen portyaszerűséget is talán beiktathatnánk.

Ezek után hogy is nézhetne ki Mo2010 program-szerkezete?

2010. július 30., péntek: érkezés, sátorállítás stb
július 31., szombat: építkezések (feltételezve, hogy a nomád koncepcióból valamennyit meg tudunk valósítani, és pl lehet építkezni), este megnyitóünnepség
aug 1., vasárnap: mise, istentisztelet (délután?)
aug 2., 3., 4., hétfő-szerda: programnap
aug 5. csütörtök: cserkésznap
aug 6. 7., péntek, szombat: programnap
aug 8. vasárnap: nemzeti nap, kiállítás, fesztivál stb és záróünnepség
aug 9. hétfő: hazamenetel

A konkrét dátumot egyébként csak poénból írtam, igazából ami az érdekes, az a hétvégékhez való igazodás, ami pl Orbison vagy Szilézián is jellemzi a programmenetet.


A portyás programnapot egyébként valahogy úgy képzelném el, hogy reggel megfelelően kis létszámú csoportokra bontjuk az érintetteket, térképpel/tájolóval és 2napos portyafelszereléssel kell egy adott útvonalat bejárniuk mondjuk max 10-15 km-t, közben esetleg ellenőrzőpont/állomás játékokkal vagy akadállyal, délután odaérnek a kijelölt nomád táborhelyre (ami szerintem technikai és biztonsági okokból sem lehet a csapattáborból ismert "alszunk, ahol ránkesteledik megoldás", hanem egy - két konkrétan kijelölt helyre érne oda az összes portyázó.), ott bográcsos főzés tűzön, vagy netán még menedék-építés is belefér.
Ezek után hajnalban kelnének és reggelre, amire a táborban kelés van, visszahoznánk őket a központi táborba.


Rendhagyó tábori programként még eszembe jutott egy olyan is, hogy valami zúzós (horror (?)) meseerdőt be lehet iktatni esti programként, mert ilyenről sem tudok a dzsemborik történetében. Nyilván technikai nehézség a nagy létszám, de értelmesen átgondolva vélhetően megoldható a dolog.

Egyéb ötletek?

Címkék: program

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarorszag2010.blog.hu/api/trackback/id/tr72329428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kukac 2008.02.19. 17:30:10

ez a portyázásos dolog jó ötletnek hangzik az a kérdés hogy hogyan lehetne ezt megoldani 3000 emberrel?de jóötlet:)

ril 2008.02.19. 17:40:04

A 3000 emberből tegyük fel, vagy 500 az IST/törzs/szervező stb. A többiek sem egyszerre mennek, hanem 1-1 programnapon. Azaz egy nap csak 500-an portyáznak. Ez persze még nem oldja meg a dolgot, de némileg redukálja.

tgabor433 2008.02.19. 21:09:35

(1) Ami hirtelen eszembe jut, hogy jó eséllyel az építésre alkalmas helyek messze vannak kultúrprogramot biztosító helyektől, vagyis a városoktól. Kivételek vannak (pl. Ópusztaszer).

(2) A portyázás tetszik. De... már bocs! Csináltál már ilyet? Én tavaly nyáron 100 embert mozgattam tábori portya címén a Vértesben, és bizony leizzadtam mire kisakkoztam olyan turistaúton futó lehetőségeket, amiken térben és időben 80%os valószínűséggel nem találkozik 2 csapat. (Esetemben 14 őrs + KCS horda volt a feladat, de rajonként együtt aludt mindenki 4 helyszínen.) Szóval ember legyen a talpán aki összerak egy ilyet nagytáborra. :)

ril 2008.02.19. 21:38:45

1) Ez igaz. De pl. ha a Sztrilicset vesszük példának, ott belefér, hogy építkezzenek, mert igaz h. kicsit széttúrja a talajt itt-ott, de azt vissza lehet rendezni és 1 év alatt eltűnik a nyoma.

2) Igazad van, csakhogy itt nem szükséges, hogy külön utakon járjanak, sőt pont a fentiek miatt, jobb ha csak néhány kijelölt útvonal van. Máshogy esélytelen megszervezni szerintem.

Boldi1920 2008.02.20. 21:48:46

Ez a portyázás elég jó ötletnek tűnik, csak a kivitelezés kicsit macerás. Ha 500 ember mozog együtt, egyszerre, annak szerintem nincs akkora hangulat, mintha csak 2-3 raj mozogna együtt. Az utóbbit azért tartom előnyösnek, mert egy részt kevesebben is vannak, másrészt pedig mégis van lehetőség más nemezetek fiaival/lányaival is jó beszélgetéseket kezdeményezni, ismertségeket kötni.

Na meg ha a kontingensvezetők is résztvehetnek ebben, akkor Csom például a sárga nyakkendőjében elkezdhet barnamedvét keresni az erdőben :))))).

Viszont ezeket a sziklamászós és stb adrenalinnövelő, kihivásra buzdító programokat én is hiányolom. Úgyhogy itthonra én megpróbálnék összehozni egy ilyet. Persze nem Ópusztaszeren :).

Szotyi 2008.02.21. 01:31:14

A portyát mindenképpen meg kéne valósítani, legfeljebb nem feltétlenül úgy, ahogy egy csapattáborban. Ki kell találni valami mesét hozzá, ahol 2 fél verseng/harcol akármi, kell egy nagyobb terület, ahol portyaszerűen mozoghatnak, és valami cél, feladat utiterv. Nem feltetlenul baj ha talalkoznak egymassal, nekunk talan nem is kell meghatarozni, hogy kikkel menjenek, meg merre. Megbeszelik, elintezik egymast kozott, csak fel kell lelkesiteni oket :) Egyszerubb, es ok is jobban elvezik, minel tobb onallosagot kapnak.

Mi biztositjuk az allomasokat, eldugunk dolgokat, mittudomen... az allomasokon lehet sziklat maszni, vagy barmi amit szeretnenk, az mar telleg a helyszíntől függ.

Nem tudom, szerintem igy 500 embert össze ereszteni, egy nagy kalandozos-vandorlos-kereskedos-etc jatekra mindenkeppen maradando elmeny lenne, es a portya jelleget ugyanugy megtarthatja. Nem kis feladat megtervezni, de halas munka, es nem igenyel akkora teruletet mint egy 2-3 rajonkenti "ne fussatok ossze" portya. Se annyi embert, meg annak is kisebb a kockazata, hogy lesznek ugymond "lemorzsolodasok" :)

Remelem ertheto...

Juteszembe KKE(nem belekotni a roviditesbe) dzsemen meg sose voltam, annaksincs semmi keretmeseje? ezta a discover new worlds vagy mit nem neveznem annak. es egy nomad tabort nagyon fel tudna dobni, ebben ugyis mi magyarok vagyunk a legjobbak, es a fesztival hangulatot is redukalna...

a tobbi programhoz en annyit fuznek hozza, hogy ne aprozzuk el a programokat... kezmuveskedni otthon abucsuban is lehet, de egy programot akkor lehet elvezni, ha minel tobben csinaljak, elvegre nem azert jovunk ossze 3000en, hogy 5 fos csoportokban a kornyezetszennyezesrol beszelgessunk, vagy valami fadarbokon egyensulyozzunk(lehet kken nem ez a felallas, de en angliaban rosszul voltam h mien hulyesegeken lognak a kolkok egesz nap). es itt nekem mar emgint ez a keretmese dolog jutott eszembe :)

hat egyenlore ennyit, bocs az igenytelen hszert, de most ennyire futja... :( felkene dobni ezt a helyet, mert unalmas minden nap arra idejutni, hogy meg mindig semmi.

ril 2008.02.21. 11:26:22

A keretmese mint olyan, tudomásom szerint magyar találmány, a KMCSSZben találták fel :)
Mondjuk emiatt van az, hogy gyakorlatilag sehol sem ismerik, így dzsemborikon sincs. Kivéve amit magyarok szerveznek. Pl. Carpathia :)

Amit a portyáról írtál azt támogatom, én is így képzelném.

"kezmuveskedni otthon abucsuban is lehet, de egy programot akkor lehet elvezni, ha minel tobben csinaljak, elvegre nem azert jovunk ossze 3000en, hogy 5 fos csoportokban a kornyezetszennyezesrol beszelgessunk, vagy valami fadarbokon egyensulyozzunk"

Ezzel nem teljesen értek egyet, szerintem kell bele mindenféle, hogy változatos legyen. Egyszerre úgysem lehet 3000 emberrel beszélgetni, így szerintem nem baj, ha néha csak kevesebb ember van a környéken.

tgabor433 2008.02.21. 13:02:00

Orbison volt valami keretmese féleség, de én nem nevezném annak. Lényege (amennyire emlékszem) hogy a tábor kabalafigurája (Orbisman - élő személy) végigutazik történelmi korokon meg galaxisokon és mindig elmondja hogy a cserkészet milyen jó. :D

Boldi1920 2008.02.21. 15:10:55

Ebből lehet, hogy csak én nem szűrtem le semmit, Gábor? :)

Szotyi 2008.02.21. 16:16:00

Real, en sem ugy ertettem, hogy teljesen szuntessukmeg a standokat, csak pl angliaban kabe masse volt, mint 5 szamjegyu darab sator, mindegyikben 2-3 fonek valo programmal... kb 4programtol eltekintve mindenutt ez volt. ugy ertemhogy ez kerulendo :)

tgabor433 2008.02.21. 18:13:05

@Boldi: Lehet, én is csak onnan tudom, hogy rajparancsnokom, Géza röviden felvázolta. ;)

Boldi1920 2008.02.22. 15:00:20

Valószínű vmelyik sörözés közben az Eldorádóban hallotta. Tud angolul...:)

tgabor433 2008.02.23. 02:06:26

Nem, a tábor elején a badgek kiosztásánál mondta, hogy képben legyünk a táborról. Amúgy valószleg a zsebkönyvből olvasta, mert abban mnitha lett volna ilyen leírás (illik is). ;)

Boldi1920 2008.02.26. 08:16:34

Mit szólnátok, ha nem csak simán vízi programok lennének, mint Orbison (Water Activities), hanem ezeket versenyek keretében csinálnánk. Minden nemzet delegálhatna rá x embert és a tábor végéig programkereten belül folyhatna a verseny. Mint (ha jól emlékszem) az angliai (1929) jamboreen. Ez akár hagyományteremtés is lehet az elkövetkezőkre.
Vélemény?

ril 2008.02.26. 09:22:13

Ami azt illeti, ezek az első dzsemborikon azért voltak, mert akkor még nem tudtak jobbat kitalálni. És talán nem véletlenül lettek megszüntetve. Ha valami versenyféle lesz, akkor azok vegyes csoportokban legyenek, pl nemzetközi őrsökben, hogy a barátkozást szolgálja ezáltal is.

Boldi1920 2008.02.26. 14:05:14

Igen, ebben igazad is van. Sőt, amiatt lenne célszerűbb, ahogy Te is említed, hogy ne a nemzetek közti rivalizálást erősítse, hanem éppen az összetartást.
süti beállítások módosítása