Világháló cserkészei egyesüljetek!

Magyarország2010-Concordia2010

A Silesia 2008 és a Magyarországi még nevesincs tábor közös blogja, ahol az ötleteket, tapasztalatokat szeretnénk összehozni. Szeretnénk egy alulról szerveződő, legitim (nem csak az OE által legitimált) vezetőséget 2010-re!Ez ám a feladat. Hajrá!

Utolsó kommentek

  • LG 442: concordia.scout.hu/2008/10/21/concorida-riport/ (2008.10.21. 14:11) Egy hivatalos lépés
  • bAndriska: A report már az elnökség kezében van. Ők döntenek arról, h... (2008.10.21. 11:49) Egy hivatalos lépés
  • Ríl: " LG · concordia.scout.hu 2008.08.25. 20:25:39 A concordia... (2008.10.01. 17:50) Egy hivatalos lépés
  • tgabor433: Tényleg fura visszanézni a képeket. Nagyon érdekes, hogy t... (2008.09.30. 00:32) A táborhely képekben
  • Boldi1920: Hát Géza, elárulom, nem vagy ezzel egyedül. Főleg ha ránéz... (2008.09.27. 21:37) A táborhely képekben
  • Géza: Ej, de jó is most nézegetni ezeket a képeket! Meg visszae... (2008.09.23. 11:04) A táborhely képekben
  • Exp: hol érhető el a concordia 210 report? (szept. 1-én) (2008.09.01. 12:05) Egy hivatalos lépés
  • LG: A concordia 2010 Report 1.0 augusztus 31-én fog megjelenni. (2008.08.25. 20:25) Egy hivatalos lépés
  • külképviselet: Írhatnátok már valamit a Silesia-promócióról... Pangás van. (2008.08.24. 21:25) Egy hivatalos lépés
  • NDT: bpannival egyetértek, a név fura, de jó.:-) (2008.07.14. 15:10) Név-eredmény
  • Utolsó 20

Címkék

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Felépítés, avagy a struktúra maga...vitaindító...

2008.04.07. 19:40 | bAndriska | 6 komment


 Már amikor a kontingens vezetésre pályáztam, sőt már előtte is elméletben kialakítottam egy struktúrát a tábor előkészületeinek és a szervezésnek a lebonyolításához. Na erről írok itt és most.(Milyen meglepő?!)
Szóval, akkor (és most is) úgy gondoltam, hogy 5 nagy csoportra kellene osztani a tábor szervezői struktúráját.. Persze ez lehet több is, de most úgy gondolom, hogy ezen az ötön belül kell szétosztanunk ezeket a feladatokat.
Az 5 nagy feladatcsoport a következő:
  1. Programok
  2. Logisztika
  3. Pénzügy
  4. Regisztráció
  5. Megjelenés
Érdemes elgondolkodni, hogy szükséges-e még valamit ide veni. Az öteleteket mindenképp szívesen várom.

Úgy tervezem, hogy a közeljövőben-április végéig sorra veszem ezeket a csoportokat és mindegyikről írok. Reményeink szerint akár már a nyár elején el lehet kezdeni szervezni az egészet. De erről majd máskor.

Akkor az első csoport a programok.

Elősször is nagyon sok múlik a helyszínen. De vannak állandó programblokkok, melyek helyszíntől függentlenül "játszanak".
Az én elképzelésem szerint a prgramtörzs feladata kitalálni és megvalósítani a programokatt az Ist segítségével. Természtesen a logisztika is segít megteremteni azokat  a lehetőségeket melyek szükségesek ahoz, hogy minden jól menjen.
Előzetesen a programmal foglalkozóknak az utóbbi évek táborainak programját kellene áttekinteni és a sikeresebbeket átvenni. Ezen felül nagy teret kell hagyni a magyar programoknak is. A helyszín sok szempontból adni fogja magát és akkor már könnyű dolga lesz a csapatnak. Van lehetőségem beletekinteni a Silesia programstaff-ba, látom, hogy úgy indultak neki jópár programnak, hogy frankón nem volt meg az ember és még most is IStből hiányt szenvednek. Ezt mindenképp elkerülendőnek tartom. Persze nehéz lesz, hiszen ha lengyeleknek sem megy akkor mi méginkább csehül állunk az emberi erőforrásokkal (a szlovákokat nem tudtam a mondatba szőni).
Mindenképp több részre érdemes osztani a programokat-praktikusan a jellegük szerint.
Pl.: táboron kivüli, tábori, programjegyes, walk-in programokat tudok elképzelni. Persze a programok nagy réze jegyes lesz-azaz ez a legkézenfekvőbb. Nem szabad elfelejeni a keretmesés programokat, mert talán ez is hungarikum. A programtörzs feladata lenne a keretmese kitalálása és természetesen megvalósítása, de ez is helyfüggő.
ost csak ide "hányom" az ötleteimet, de egy csomó dlogra nem gondoltam, úgyhogy várjuk a kommenteket és remélem sokan jöttök pénteken az első találkozóra!

Címkék: program 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarorszag2010.blog.hu/api/trackback/id/tr92352840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ríl 2008.04.08. 12:45:06

A regisztráció feladatcsoportot talán én inkább adminisztrációnak nevezném, ami talán kicsit átfogóbb.
A feladatok felosztására ez első körben jó közelítés amúgy. Viszont szerintem magát a feladatokhoz rendelt jómunkásembereket nem lehet fixen ezekbe szétosztani ugyanis pl pont a regisztrációnál az első két napban annyi munka van hogy meghalnak, de utána már egy jóval kisebb stáb is el tudja látni a felmerülő problémákat. Viszont a programoknál pont fordított, ott az első napokbna nincs olyna sok dolog, viszont amikor beindulnak a programnapok, annál inkább. Azaz adja magát, hogy egyes embereket először ide, majd oda kell vezényelni.

Kíváncsi vagyok a megjelenés alatt miket értesz. Gondolom a média, PR, diplomácia, stb mind ide tartozik.


Két dolog még ide kapcsolódik, ami ha jól látom nincs a feladatfelosztásban.
Az egyik maga a leendő résztvevő magyar kontingens, bár ennek speciel nincs sokkal több köze a szervezéshez, mint bármely más kontingensnek.

A másik viszont az altábori törzsek, ami szintén nem kevés embert és munkát igényel. És mielőtt elfelejtem, az altábori törzs pont az a hely, ahol szerintem nagyon érdemes lenne nemzetközi stábot létrehozni. Ugyanis egyfelől talán ez áll legközvetlenebb kapcsolatban a táborozókkal, és ha a stábban saját honfitársukat is ott találják, könnyebben lehet a felmerülő kérdéseket megoldani, másfelől oda-vissza sokkal könnyebben kommunikálhatóak a kulturális eltérésekből származó esetleges gondok (amiket Subi is említett régebben).

külképviselet 2008.04.09. 00:08:01

Szerintem az első 3 kategória okés. A pénzügyet lehetne esetleg a logisztikával összevonni egy főcsoportba (egy felelős tpkh-val - ide kerülne még a GH, a bolt, a műszaki háttér és a higi-osztag), a második főcsoport lenne a program (újabb tpkh).
A regisztrációt én bevonnám egy tágabb "humán erőforrások" szekció alá (ahogy a Carpathián volt - harmadik tpkh.), ide tartozna még a repi, az infó, a szeku, a kommunikáció, a protokoll, a tábori újság, az orvosi szolgálat, a lelki háttér stb. Ide beleférne szerintem a megjelenés/PR/média cucc is.
Reállal egyetértek, külön szekcióba kell kerüljenek az altáborok.
Mindez együttesen 4 vagy 5 szekció (ha ragaszkodunk a pénzügy / logi külön kezeléséhez, amiben lehet ráció), ez együttesen még kezelhető.

Ha valakinek kell a Carpathia organigramja, szívesen megküldöm :))))

bAndriska 2008.04.09. 13:33:05

Persze hogy kell:)
Subi bekapcsolódsz webkamerával pénteken?
1530-tól..

tgabor433 2008.04.10. 00:12:14

Mint aki részt vett már biztonsági sé média munkacsoportokban, kicsit fura a szekut a tábori újság mellett látni. :) A média-PR viszont nagyon tág terület: a támogatásszerzéshez pl. szervesen hozzákapcsolódik. És inkább protokoll, mint szeku. ;)

külképviselet · http://mission.blog.hu/ 2008.04.10. 21:34:24

Megpróbálok bekapcsolódni. Az msn címem subi(kukac)e-garfield.com.
Az organigramot elküldöm neked mindjárt.

külképviselet 2008.04.11. 15:52:26

Na mi van? 15:30 már lassan félórája eltelt... Mégsem fog menni a videokonferencia? :(
1/2 6-kor le kell lépnem.
süti beállítások módosítása