Világháló cserkészei egyesüljetek!

Magyarország2010-Concordia2010

A Silesia 2008 és a Magyarországi még nevesincs tábor közös blogja, ahol az ötleteket, tapasztalatokat szeretnénk összehozni. Szeretnénk egy alulról szerveződő, legitim (nem csak az OE által legitimált) vezetőséget 2010-re!Ez ám a feladat. Hajrá!

Utolsó kommentek

  • LG 442: concordia.scout.hu/2008/10/21/concorida-riport/ (2008.10.21. 14:11) Egy hivatalos lépés
  • bAndriska: A report már az elnökség kezében van. Ők döntenek arról, h... (2008.10.21. 11:49) Egy hivatalos lépés
  • Ríl: " LG · concordia.scout.hu 2008.08.25. 20:25:39 A concordia... (2008.10.01. 17:50) Egy hivatalos lépés
  • tgabor433: Tényleg fura visszanézni a képeket. Nagyon érdekes, hogy t... (2008.09.30. 00:32) A táborhely képekben
  • Boldi1920: Hát Géza, elárulom, nem vagy ezzel egyedül. Főleg ha ránéz... (2008.09.27. 21:37) A táborhely képekben
  • Géza: Ej, de jó is most nézegetni ezeket a képeket! Meg visszae... (2008.09.23. 11:04) A táborhely képekben
  • Exp: hol érhető el a concordia 210 report? (szept. 1-én) (2008.09.01. 12:05) Egy hivatalos lépés
  • LG: A concordia 2010 Report 1.0 augusztus 31-én fog megjelenni. (2008.08.25. 20:25) Egy hivatalos lépés
  • külképviselet: Írhatnátok már valamit a Silesia-promócióról... Pangás van. (2008.08.24. 21:25) Egy hivatalos lépés
  • NDT: bpannival egyetértek, a név fura, de jó.:-) (2008.07.14. 15:10) Név-eredmény
  • Utolsó 20

Címkék

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Névpályázat 2010-re!

2008.03.12. 11:10 | Ríl | 17 komment

Sajnálatos adminisztrációs okokból, csak most jutott el hozzám a pályázati kiírás. De íme, aki még nem látta. Pályázzatok!
-R-

A Közép-európai Nagytábort 2010-ben az MCSSZ rendezi. Az iránta való érdeklődés egyre nagyobb, és terveink szerint, mindenki részt vehet benne, aki csak akar. Ennek első lépéseként várjuk a tábor nevére az ötleteket.

Névpályázati kiírás


A 2010. nyarán Magyarországon tartandó 10. Közép-európai Dzsembori elnevezésére és jelmondatára.

Háttér
A közép-európai cserkészélet egyik legkiemelkedőbb rendezvénye a közép-európai dzsemborik sorozata. Egy olyan nemzetközi találkozó, mely kifejezetten térségünk -sok esetben azonos gazdasági-társadalmi helyzetben lévő- cserkészeit szólítja meg.
Létszáma a korábbi 1000 körüliről a legutóbbiakra már 3000 körülire növekedett.

Ezen táborokat, a kialakult hagyomány szerint felváltva a visegrádi országok, Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia rendezi, és ők adják a résztvevők egy jelentős részét is, de az utóbbi alkalmakkor a térség, és Európa többi országából is egyre több cserkész akadt.

Általában kétévente kerül sor egy-egy ilyen dzsemborira, Magyarországon 2001-ben volt legutóbb, Carpathia 2001 néven, "Closer to each other" jelmondattal. A tervek szerint 2010-ben ismét hazánkon a sor, az lesz a 10., azaz jubileumi tábor a sorozatban.

A feladat kettős

1.) Nevet adni
2.) Jelmondatot találni
a 2010-es magyarországi nagytábornak.

Feltételek
A név
  • Egy szóból álljon
  • Hangzásra nemzetközi, angol vagy latin jellegű szó, vagy idegenek számára is könnyen kiejthető magyar szó
  • A mögé illesztett 2010 évszámmal és anélkül is értelmezhető legyen
  • Utalhat a tábor, a régió vagy a rendező ország, azaz Magyarország földrajzi-történelmi helyére (vö. korábbi példák San '99, Carpathia 2001, Tatracor 2004, Silesia 2008)
  • Utalhat a térség, hazánk valamilyen kulturális örökségére (vö. Orbis 2006)

A jelmondat
  • Angol nyelvű
  • Frappáns, nem túl hosszú
  • Utaljon a cserkészet, illetve a nagytábor valamely eszmei céljára, a közeledésre, a barátságra, cserkésztestvériségre, közös építkezésre, pozitív elképzelésre, jövőbe mutató szándékra, kulturális sokszínűségre vagy magára a jubileumra stb. (vö. "Closer to each other", "Reach the Top", "Many cultures - one world" "Discover new worlds")

Mind a kettőnél kérjük az ötlet részletes indoklását.

Pályázat benyújtása
Az ötleteket elektronikus vagy postai úton lehet benyújtani az MCSSZ címén, vagy a balage[kukac]cserkesz.hu címen.
Egy személy tetszőleges számú ötlettel pályázhat, a névre és a jelmondatra külön-külön is lehet pályázatot beküldeni.
Beküldési határidő: 2008. március 25.
Eredményhirdetés: Országos Cserkésznapon
Pályázati kapcsolattartó: Gyöngyössy Balázs csst. okv.

Kapcsolódó anyagok:
Közép-európai Dzsemborik a Wikipédián

Címkék: név pályázat jelmondat

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarorszag2010.blog.hu/api/trackback/id/tr58377585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CSom 2008.03.12. 14:29:36

Én itt látom először. :(

tg_mak 2008.03.13. 02:56:08

Szintén. :(
Hol volt ez egyáltalán meghírdetve? Most nyomom a csapatlistánkra...

Ríl 2008.03.13. 08:24:48

Van egy hírlevél, amit az országos elnökség ad ki pár hetente és a cspk-k kapják meg. Ennek ellenére általában a cspknk továbbitja nekünk is, de azt a számot, (III./3 -as, feb 14.) amiben ez volt elfelejtette. Úgyhogy én se tudtam, hogy ez már futó projekt, tegnap derült ki.
Egyébként én sem értem miért nem lehetett ezt az infó listán is hirdetni...

tgabor433 2008.03.13. 16:58:26

III/3. :-D
(Kettővel ezelőtti bejegyző én voltam csak rossz nicket adtam meg, bocs.)

Iron 2008.04.27. 22:40:00

Van már neve a témának?

külképviselet 2008.05.05. 23:51:35

Hallottátok hogy az I. kerület kerületi nagytábort szervez 2010-ben? Próbáltam lebeszélni őket de nem sikerült... :(

ríl 2008.05.06. 07:22:15

Igen, ez már a multkori megbeszélésen is felmerült.
Amúgy talán nem annyira rossz a helyzet, volnának előnyei is. A KNT az júliusbn lesz, tehát nem egy időpontban, és csapattáborok helyett/illetve maga az a csapattábor, így "elvileg" nem von el munkaerőt más feladatoktól, pl a Mo2010től.
További előnyök lehetnének még:
- akár közös táborhely (így rengeteg dolgon lehetne spórolni, pl infrastruktúra kiépítés, logisztika bejáratása, cuccok leszállítása helyszínre -egyedüli hátrány h. a KNT valamennyire "lelakja" az adott helyszínt-)
- közös bevásárlás, beszerzések, megmaradó cuccok felhasználása
- programok egy az egyben átemelése

Szotyi 2008.05.06. 13:09:57

A lelakassal szerintem nem lessz gond ha egy 2 het difi van legalabb...

Viszont rengeteg mindenben ez a kis egyuttmukodes megis kotne kezunk, es ha ezt szeretnenk azt meg most kikene talalni, mert nekik nemsokara megbeszelesuk lessz a keruleti taborrol. Es ha jol gondolom a dolgok ilyen sebessegu letargyalasaban nem jeleskednek az olvasok :)

tgabor433 2008.05.06. 14:31:39

Lelakás: szerintem is gond. Nem tudom Szotyi, Ti hányan vagytok egy táborban, de a mihelyeink 150 cseróval egy nagyobb esőzés után hetekig mocsárra emlékeztetnek mint rétre. Hadd ne mondjam mivan 1500-1700 cseró esetén...

Erőforrás: attól hogy nem egy időpontban van maga a tábor a szervezésnél igenis gond, hogy a vezetőkcsak egy tábor szervezésére tudtak koncentrálni (általában). Nem tudom a lengyelek hogy oldják meg hogy a Silesia a KNTjük főpróbája, de ne vegyük ezt alapul, mert a 2 szöv. közt nagyságrendi különbségek vannak.

A közös beszerzés az valóban lehetőség. (Volt egy olyan lengyel terv hogy minden raj kap kártyát amivel megveheti az aznapi kajáját. Nem hiszem hogy ez olcsóbb lenne, mintha bevásárolnánk előre 4500 cserkésznek egy nagykernél...)

Programok: szintén lehet. De somogyfajszot összehasonlítva az Orbis-Tatracorral, nagyon más volt a programszerkezet.

LG 442 2008.05.06. 17:31:19

KNT és CEJ2010 NEM lehet együtt.

Gondoljatok bele hogy a 21. WSJ-re összeállt dzsem csapat vezetőségébe is milyen nehezen tudtunk összeverbúválni értékes vezetőket.

2 kerületi nagytábort (mert nem csak 1ker hanem szeged is tervezi 2010re) plusz 2010-et nem bírja el az mcssz HR ügyileg.

nem beszélve arról hogy 2010-ben el kell indítani a 2011-es MDzsCsapatot
és 2011-ben beindítani a 2012-es tábor törzset.

és akkor nem is beszéltünk még arról hogy valakik a csapat életet a VK-kat a STket is kell hogy csinálják.

Össze kell fogunk.
Együtt kell működnünk.
vagy lesz ne mulass :)

LG 442 2008.05.06. 17:37:51

KNT és a CEJ2010-nek teljesen mások a céljai. = > Más program

KNT = (legalábbis az előző) sok sok csapattábor egymás mellett élése közös beszerzéssel 1-2 közös programmal...


CEJ2010 = Magyar ország és m. cserkészet bemutatása
stb...

ríl 2008.05.06. 18:06:08

"KNT = (legalábbis az előző) sok sok csapattábor egymás mellett élése közös beszerzéssel 1-2 közös programmal..."

Pontosan! Azaz ebből elvileg az következne, hogy a KNTt kb annyi munkaórában meg lehet szervezni, amennyi a résztvevő csapatok csapattáborainak szervezésére fordított idő. Sőt, elvileg kevesebb, hiszen nem kell mindenkinek táborhelyet keresgélni, engedélyért futkosni, km-et szervezni, a közös programokat is könnyebb mintha ugyannnyi időtartamban mindenki magának külön-külön programokat szervezne. A GH mondjuk az egy brutál feladat, emellett szerintem még az is hatékonyabb egyszerre 2000 embernek, mint 25 különböző helyen és módon 40-140 embernek.
Egy dolog van ami nehezíti, ez mondjuk a kapcsolattartás, a szervezet nagysága miatt.

Azaz, ha nincs KNT, a humánerőforrás ugyanúgy le van kötve. Csak nem olyan feltűnő, mert a csapattáborokat megszoktuk. Szerintem.
Nincs igazam?


"KNT és a CEJ2010-nek teljesen mások a céljai. = > Más program"
itt most ilyen apróságokra gondoltam program szinten, mint pl a cserkésznapos programok (egy része) pl olyan, hogy akár knt-ben akár dzsemborin is el lehet sütni.

Iron Helmet 2008.05.07. 22:49:55

Nagyon sok energiát elvitt a KNT2005. És ez így volt helyes. Nem is csináltunk addig még olyat.

Na most a KNT2010 legalább annyit megint el fog, mert vagy tanulunk a hibáinkból, és megcsináljuk igényesen (vagy nem, és akkor hatalmas kapkodás lesz, és mindenre kétszer annyi idő megy rá, mint kéne, meg amennyit szántunk).

Ergó az nem reális számítás, hogy nem lesz rá lekötve energia. És szerintem lehetne simán újrafelhasználni dolgokat, akár táborhely szinten is (és akkor GH, beszerzési kapcsolatok). De ez csak vad ötlet. Pl. a keretmesén viszont nagyon durván lehet "spórolni" / "igényesíteni". És még mindkettő szervezése csak a nagyon kezdeti fázisban van, ha jól tudom. De ez egyelőre csak egy vad agymenés...

Ugyanakkor a közös lónak a háta is tanulságos, talán elsőre az idei Csnap + Hadijáték tanulsága jut most eszembe.

Iron Helmet 2008.05.07. 22:57:47

Elnézést, a reális nem szóvicc akart lenni a korábbi kommentárban. :)

Szotyi 2008.05.08. 00:43:01

Gábor, 50-100fős táboraink vannak, és felénk is szokott esni az eső :). Nem fognak totál érintetlen terepre jönni, sőt... nem is ezt mondtam, de 1-2 hét után azért már nem lessz túl igénytelen a terep, megha a satorveres vadregenyessegetol megis fosztjuk oket.

A KNTrol kb semmit se tudok... de szép dolog errol igy vitatkozni, ugy h a KNTsek kozul csak nehanyan vannak itt, mert ez reszukrol is igenyelne "egy keves" egyuttmukodest, es nem tudom h a Concordia mennyire erdekli a tobbseget. Nem jut eszembe h mit akartam ide peldanak mondani, pedig valami csudalatos otletem volt.

Iron Helmet 2008.05.08. 06:40:20

A KNT 2010 első megbeszélései mostanság indulnak. Még semmivel senki sincs semmivel elkésve...

Szotyi 2008.05.08. 17:30:16

Akkor valahol eroteljesen el vagyok tajulva, valami infolistas levelbol arra emlekszek, hogy mar tobb megbeszelesen is tul vannak...

Cserkeszugyekben nem szerencses azt mondani hogy nem vagyunk elkesve, legfeljebb ha mar keszen vagyunk :).
süti beállítások módosítása